dimecres, 10 de juny del 2015

Una forma diferent de fer ciències


Des de sempre, la nostra escola ha recolzat les ciències des d'un punt de vista pedagògic més pràctic. 

L'empirisme, és a dir, experimentar, provar i deduir el perquè de les coses comporta un aprenentatge més dinàmic i divertit que el típic aprenentatge teòric (tot i ser essencial, la teoria). 

Aquest any els de quart d'ESO han seguit fent pràctiques de laboratori com cada any, de totes aquestes pràctiques, dues les vam ampliar fora d'horaris amb uns quants alumnes i les vam gravar. 



En el primer, en Pere Trepat i la Valèria Rodoreda, ens expliquen com funciona un tir parabòlic.

En el segon, la Íngrid Labata i la Clara Oliva, ens mostren una comparació amb un pla inclinat i una corba anomenada cicloide.    

I, també fora d'hores, tres alumnes (Clara Oliva, Xènia Fuentes i Maria de Antonio) van crear una forma més divertida per aprendre la taula periòdica reduïda dels elements. 

Esperem que us agradi: